Saturday 10 March 2012

Een klop op de deur

In de UK is er een ander kiesstelsel dan in Nederland. Er wordt per district iemand gekozen. Bij verkiezingen krijgt degeen met het hoogste aantal stemmen de zetel in het parlement. Daarvoor hoeft de kandidaat dus niet eens 50% te krijgen. In het kiesdistrict waar ons huis onder valt, is op die manier gekozen voor een Conservatieve kandidaat.

                                                          Chloe Smith

Vanochtend sliepen we eens lekker uit. Voor mij is het vakantie, dan mag dat wel een keer.
We werden wakker geklopt. Mijn vrouw ging gehaast naar de voordeur en daar stond..."ons" parlementslid Chloe Smith samen met een mijnheer met een donkere bril. Mijn vrouw heeft mij wel eens verteld van haar ergste nachtmerrie. Dan stond deze mevrouw op haar stoep en dan ontaardde dat in een vreselijke ruzie.

                                         Chloe Smith en David Cameron

Chloe Smith vroeg mijn vrouw of er soms onderwerpen waren die zij in het parlement naar voren zou kunnen brengen of dat ze andere suggesties had.
"Jawel", zegt mijn vrouw, " je zou kunnen aftreden."
Mevrouw Smith vond dit maar raar en vroeg de reden. Antwoord: "Ik heb niet op je gestemd en zal dat ook nooit doen op een Torie." Verder had mijn vrouw geen zin in discussies en sloot het gesprek af.

   Chloe Smith naast de minister van FinanciĆ«n, George Osborn op Budget-day, soort Prinsjesdag                                     

Terwijl ze naar boven liep, werd alweer op de deur geklopt.

                                                Cartoon over Jehova getuigen

Buiten stonden twee personen die met haar over het geloof wilden praten. Pakistaanse Jehova getuigen.
Dit gesprek was nog sneller klaar dan het vorige. "Dit is de slechtste dag van dit jaar. Eerst het parlementslid en nu jullie! Wegwezen!"
De Jehova getuigen dropen af en wij draaiden ons nog eens om toen mijn vrouw weer terug in bed lag.
=======================================================================

No comments:

Post a Comment